1 månad till BF

Hej!
Nu är det inte långt kvar av graviditeten, 1 månad igår (!!!). Folk frågar om det känns som att tiden har gått snabbt eller långsamt. Jag skulle nog säga både och. Från vecka 5 till vecka 20 var jag konstant trött. På 15-min rasten på jobbet kunde jag utan problem sova 13 minuter, utan att överdriva. Jag hade lite svårt att äta, noll aptit! Jag levde på snabbmakaroner och mamma Scan köttbullar, UTAN KETCHUP. Och sås, ah det vet ju alla att man äter sås med lite mat (skratt) men i mitt fall så typ dog jag av att någon ens nämnde sås, fasiken vad vidrigt med kladd tänkte jag(sjukt). Men efter vecka 20 var det som att allt bara släppte. En sak jag minns väldigt starkt från någon sommarkväll nån gång innan vecka 20 var när Andreas skulle överraska med grillad lammfilé och massa gotti till (vi grillade mycket lamm och oxfilé innan jag blev gravid) var att jag satt där och väntade med mitt alkoholfria mousserande glas och var superhungrig och superförväntansfull över vad han hade gjort för gott. När jag sedan smakar blev jag sååå besviken, men jag säger inget, bara fortsätter att äta. Andreas frågar om det var gott, och jag svarar "allt utom såsen och köttet". Jag kände mig så elak, men jag kunde inte ljuga. Andreas bara tittar på mig och jag ser verkligen hur han bara sjunker i stolen och uppgivet tänker "det går aldrig att få den där kossan nöjd". Idag skrattar vi åt det, men fy så kräsen jag var 😂.
Nu tänker jag uppdatera varje dag fram till förlossningen. 
Jag gick hem sjukskriven den 27/1 pga foglossning och ryggont, så nu har jag all tid att skriva. Jag ångrar lite att jag inte har skrivit så mycket om graviditeten, det kunde ju ha varit roligt att läsa. Men jag har inte haft några problem direkt, allt har rullat på så det kanske inte hade varit så roligt att läsa "allt känns bra idag, och idag oxå". Men nu känner jag att det händer så mycket i kroppen för varje dag, så nu ska jag minsann skriva ner. 
Här är två magbilder. Den första bilden är från vecka 25+ ?

Och bild nr 2 är från vecka 35+3 


Lite skillnad är det ju ändå 😂
Man blir storleksblind. Jag känner ingen skillnad på storleken, endast att jag har blivit så orörlig haha

Vi hörs i morgon ☺️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emilieh.blogg.se

A negative mind will never give you a positive life

RSS 2.0