Helgmyset

I fredags var vi lediga både jag och min fina sambo. Då hade vi bestämt att vi skulle hämta den fina barnvagnen som vi hade beställt, en Bugabo Buffalo.
Den är så fin, jag är helt kär😍

Sen åkte vi hem och bara slappade, åt god mat och njöt av tiden tillsammans. 

Igår, lördag, hade vi middag med två kära vänner som nyligen har fått barn. Alltså tiden bara springer iväg när man skaffar barn tydligen, vi har inte setts sedan nyår, och det kan kännas som att det inte var så länge sedan, men 2,5 månad är ett tag. 
Vi åt min och Andreas favoriträtt, hallstagrytan har vi döpt den till. Det är en gryta på högrev och massa rotfrukter, och som tillbehör har man ugngräddade dubbla tortillabröd med chévre, honung, salt, peppar och bladpersilja emellan bröden. Sedan äter man det tillsammans med grytan och en bladspenatsallad och hundra servetter, sååååå gott 😍 
Till efterrätt gjorde jag den berömda citronpajen från Jennys matblogg http://www.jennysmatblogg.nu/2014/04/18/citronpaj-med-marangtacke/
Och den blir alltid sååå god!. Jag är ingen hejare på att baka, men den här är så lätt och smidig att vem som helst kan göra den ☺️ 
Nej nu ska vi få ordning här hemma och sedan bär det av på alla hjärtans-fika hon Andreas ena bror med familj. 
Hörs ikväll!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emilieh.blogg.se

A negative mind will never give you a positive life

RSS 2.0